Mors Dag och konst

Har precis ätit Mors Dag middag med min fina mamma på Vedugnen. Mysigt :) Vi hann även kika lite snabbt på Bergvik innan. Min mamma är verkligen världens bästa!

På förmiddagen hade vi Konfirmationshögtid i Missionskyrkan i Väse. Massor med folk och en jättefin avslutning för våra konfirmander. Tonika inledde starkt och konfirmanderna själva var jätteduktiga. Två av dem hade skrivit en egen låt som de sjöng. Det gjorde de jättebra och jag blev så imponerad, både av musiken de skapat och av deras sånginsats! Hoppas de fortsätter göra musik :) Konfirmandernas film var som vanligt ett nöje att se!
All cred till våra anställda i församlingen, Arvid och Ingela. Det är verkligen en förmån att ha dem! Tillsammans med Per skapar de verkligen en både rolig och givande tid för konfirmanderna.

Igår gjorde vi ett besök på Sliperiet i Borgvik. Har ni inte varit där så kan jag varmt rekommendera ett besök! Har ni varit där? Åk dit igen! Just nu finns utställningar med bland annat Kjell Engman (fantastisk glaskonst), Johan Rheborg och Ronnie Wood. Dessutom är miljön ett konstverk i sig och det är häftigt att se hur Oscar, som äger och driver Sliperiet, har skapat så otroliga möjligheter.


Kultur i ett hus

Syrrans lillkille har varit dålig några dagar och varit fram och tillbaka till sjukhuset. Läkarna hittar inte vad som kan va fel, men han är så modig och kämpar på. Nu är de hemma igen och vi hoppas på att han snart är pigg igen. Skickar all energi jag kan uppbåda till lille L och resten av familjen <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack min fina dotter för den goda maten på Vedugnen och fikat hemma hos dig o Jan!

2011-06-05 @ 13:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0