Begränsad utgåva

Härligt väder idag =)  Första frukosten på balkongen för i år och en riktig slappar-förmiddag. Magnus Uggla var på nyhetsmorgon i morse. TV4-Jesper frågade om inte gränsen mellan att vara en cool 54-åring och en patetisk 54-åring var hårfin. De tysta sekunderna innan Uggla svarade blev aningen långa. La märke till att han slänger med luggen ofta. Uggla, alltså. Händer inte mycket med själva luggen, men det är liksom den huvudrörelsen, om ni förstår. Frågade honom om det på chatten på tv4.se, men fick underligt nog inget svar. Han är en kul kille i alla fall, den där Uggla. Skriver finurliga låtar och en rolig blogg. Är nog mer musikalisk än vi egentligen anar...



Halva frukosten utplockad

Efter en kort tripp ner på stan bestämde vi oss för att åka till Kristinehamn och kika på Fastingen (typ marknad). Inte så mycket att se...

Vi träffade pappa på stan innan vi åkte öster ut och bokade in kaffe hos dom på vägen hem från den spännande utflykten (ni anar ironin?). Passade på att bända ur batteriet ur min motorcykel, så att jag kan ta med det när jag ska köpa nytt. Blev lite osäker när jag var o kikade i veckan om det var rätt stolek. Vi var tre personer som slutförde projektet med att plocka ur batteriet. Eller två och en halv, kanske, eftersom allt jag gjorde var att skruva ur en skruv (som dessutom var påbörjad...).

             
Doris växer (i sömnen?)         Sambon utmanar studsmattan

Vi har bestämt oss för att denna månad handla på Willys istället för ICA. Alla säger att det är så billigt och att dom numer har bra grejer. Så vi gör ett försök för att jämföra lite. Jag har varit lite anti Willys förut, för jag har tyckt att det känns lite lagerbyggnad där. Men i Karlstad har dom byggt om relativt nyss och nu är det helt okej. Syrrans sambo jobbar där o säger att det är bra och jag tycker nog att det verkar så hittills. Väldigt fina grönsaker har dom. Det är helt klart bättre än Maxi, för där varierar kvalitén på just det.
Hittade tillbehör till bilar när vi handlade idag:


Husvagnar - begränsad utgåva

Ikväll blir det lugnt med lite mat hemma (kanske på balkongen?) och så ska jag försöka hinna sy om en kjol (eventuellt till det bättre). Imorgon är det rep med kören i Väse bright and early kl. 09.00 inför Konfirmationshögtiden som börjar kl. 11.00. Jag har varit med och övat jättelite sista tiden eftersom jag inte orkat med så mycket, så jag måste hinna plugga lite text ikväll.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Heja willys.. ;-)

2009-05-31 @ 01:00:49
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0