Besök på akuten

Jaha... Det här var ju inget vidare. 7.15 till ca 13.30 idag har jag suttit på akuten. Fick nån sorts allergisk reaktion på ingen-vet-vad. Har ju haft så här ett par gånger förut och då också fått åka till sjukhuset, men då har det varit lite annorlunda utslag.
Började egentligen redan igår eftermiddag med prickar i ansiktet. Sen blev jag lite svullen runt ögonen, men inte så farligt. I morse när jag vaknade däremot - då var jag rejält svullen runt ögonen. Såg nästan ingenting och det var lite tjockt i halsen. Såg ut lite som odjuret i den där seriet "Skönheten och Odjuret", ni vet. Mina läppar kändes som Linda Rosings ser ut. Ni fattar ungefär, va? Tog allergitablett, men det hjälpte inte, så jag ringde rådgivningen och fick order om att åka till akuten. Där får man fort hjälp om man är allergisk. Satt inte mer än några minuter i väntrummet med mitt odjursansikte. Sen fick jag träffa två läkare som var jättetrevliga och bra, båda två. Fick kortison och antihistamin.
Till slut fick jag tillåtelse att röra på mig lite inom sjukhusets väggar. Gick ner till cafeterian och åt en halv äcklig macka och grät lite (gör lätt det ibland...) för att jag va alldeles ensam (sambon är på jobb i Skövde). Sen fick jag mer medicin och hänga kvar och vänta så att dom såg att det går tillbaka. När klockan blev efter ett frågade jag med lite extra tjat i rösten om jag kunde få åka hem. Dom hade fullt upp på akuten och min allergi hade lugnat ner sig. Fick med mig kortison och Loratardin hem som jag ska äta några dagar. Hoppas det hjälper och att det inte kommer tillbaka. Satsar på att jobba imorgon igen! Sen skulle jag gärna vilja va frisk. Länge.

 
Odjuret

Min goa kollega tar min handledarkurs ikväll (tack!). Hade sett fram emot att få testa mitt nya material, men det får bli om två veckor istället. Hade sett fram emot att göra en massa annat den här veckan också (åka till farmor och till pappa, jobba på 150-års bilderna lite mer, ta ordetliga promenader), men nu får jag nog försöka ta det lugnt och låta medicinen verka. Man blir ju gärna lite trött av allergitabletter, så jag får väl tänka mig för på jobbet. Å andra sidan blir man pigg av kortison, så vem vet, det kanske jämnar ut sig.

I natt / i dag har det äntligen kommit lite regn. Det behövs så väl! Riktigt skönt när man kom ut från sjukhuset och det var blött på backen (det var det redan i morse, men då njöt jag inte av det...). Hoppas pappa och farbror hunnit så klart allt eller åtminstone det mesta. Har dom det så är nog dom också glada för regnet. Eller inte - bönder är väl aldrig nöjda med vädret? ;)

Delade förresten apotek med tränare Dalton (Tommy Samuelsson) idag.


Två Daltons

Kommentarer
Postat av: skaparstigen

Blä för allergier! Vi har vår beskärda del av sånt här också.

2009-05-06 @ 11:57:12
URL: http://skaparstigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0