Nykläckt läkare

Shit vad jag är trött! Det har varit en ganska tuff vecka...
Sambon kom äntligen hem igår i alla fall. Såååå skönt! Innan dess hann jag med ett besök på vårdcentralen hos en relativt nykläckt läkare. Fast hon var bra och noga och så. Slog i en massa böcker och ringde och frågade folk. Slutade med att jag får en remiss till hud där dom får kolla upp mina allergibesvär (eller vad det nu är). Får en kallelse inom tre månader. Tre månader...
Hon sa också att jag ska försöka "leva som vanligt" och inte va för rädd för vad jag stoppar i mig eller använder, men att jag också måste TA DET LUGNT. Dra ner på tempot och inte utsätta mig för stress i onödan. Kroppen blir tillräckligt stressad av att det händer såna här saker plus att jag har min nacke och mina öron att ta hänsyn till. Får väl försöka dra ner på allt utom typ jobb ett tag framöver tills jag vet vad det här är. Fick med mig ett recept på mer Betapred så att jag kan ta det hemma och påbörja behandlingen innan jag åker till akuten om det skulle hända igen.

Efter vårdcentralen tog mamma och jag en eftermiddag på Bergvik / Ikea. Bara strosade runt och kikade. Mysigt. Jag köpte en vit plånbok som är jättesöt. Hur länge den kommer att vara vit är en helt annan sak. Den gamla var påväg att ramla isär, så jag tänkte att vitt kan va fint över sommaren:


Nytt vitt

När vi var på Bergvik igår hade Kia (bilmärket) nån sorts challange av nåt slag där man skulle köra sparsamt. Kanske ska åka ut och göra ett försök om dom står kvar idag - borde ju inte gå alldeles åt skogen ;)

Kommentarer
Postat av: Jennie

vilken jättesöt plånbok.. vill oxå ha! :-)

ja nu får du försöka ta det lugnt ett tag, det gör dej gott vet du syster. Kram!!!

2009-05-09 @ 16:11:28
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0