Mer än två begravningar varje vecka

Ja, då var det bevisat - Robert Collin är helt blåst. I dagens Aftonbladet uppmuntrar han till rattfylla - mer eller mindre. Jag har alltid haft svårt för denna "trafikexpert", som han kallar sig, men det här tycker jag är helt otroligt. Han tycker inte att det gör nåt att dricka en öl och ett par glas vin och sen ta bilen hem. Ännu mer skrämmande är att så många som kommenterat artikeln fullständigt håller med. De som hävdar att det inte skulle hända fler olyckor om man höjde promillegränsen... Har dom glömt att alkoholen skördar minst 120 liv i trafiken varje år? Det sker mer än två begravningar varje vecka året runt på grund av alkohol i trafiken.

Man kan ju undra om Aftonbladet (som är en av Sveriges största tidningar) också tycker så här. Det är ju i deras tidning han skriver - kan de stå för detta? Sambon har mailat och frågat chefredaktören. Ska bli intressant att se om det dyker upp något svar...

Om någon som läser detta mot förmodan håller med Robert Collin så skulle jag vilja be er klicka HÄR.

Kommentarer
Postat av: Pelle banan

MEN LILLA DU!! Läste du hela artikeln? Det är inte de som har 0.2 promille som är problemet. Har du någonsin läst i en tidning att rattfylleristen hade 0.2 promille i blodet som orsakade dödsolyckan? De har dock jag ALDRIG läst utan snarare så handlar det om 2.0, 3.0 eller högre, och då personer som har grava alkohol problem eller som Collin skrev "pojkar" som är korkade att köra hem efter festen (där det sällan dricks 1 lättöl). För som gränsen är i sverige kan du KNAPPT dricka en lättöl och sen köra bil för att det ska klassas som rattfylla.. Det svenska synsättet är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ larvigt. SKÄRP DIG!

2009-11-03 @ 23:46:18
Postat av: Michael

Robert Collin har helt ratt.

2009-11-04 @ 05:39:32
Postat av: Anders

Hej Anna



Håller inte riktigt med dig i din argumentation. Då statistiken du hänvisar till inte kan bedömmas på ett korrekt sätt. Vill du läsa mer om mina tankar så föreslår jag ett besök på min blogg



// Anders

2009-11-04 @ 06:47:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/aceeo/
Postat av: Musse

Jag håller helt med dig!

2009-11-04 @ 13:50:36
Postat av: Henrietta

Otäck sida... Har hört talas om dont drink and drive, men aldrig kollat där innan.



Jag håller med om att Collin är ute och cyklar.



Trevlig blogg, förresten!

2009-11-04 @ 14:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0