Ja, vi har lite nykterhetskontroll här

Jag kan få spunk på Aftonbladets Robert Collin. Han säger att vi måste åka sakta för att kompensera för den usla snöröjningen (kanske värt att nämna att det kan vara halt oavsett hur bra/dålig snöröjningen är???). Han idiotförklarar alla som inte kör på dubbdäck och tycker det är helt okej att köra med lite alkohol i kroppen. Han säger också att Trafikverket/Kommunerna plogar en decimeter upp i luften för att inte slita på plogbladen. Om detta vet jag inget, men jag undrar vad det i så fall är som skrapar så förbannat när de kör förbi en...

Sitter hemma framför AB och blir upprörd - har inget bättre för mig. Snorig och hostig, så jag försöker hålla mig inomhus och borta från oskyldiga medmänniskor.

Denna vecka har för övrigt polisen extra mycket nykterhetskontroller - åtminstone i Värmland. All personal i yttre tjänst ska tydligen syssla med detta och det verkar det som att de gör. Jag hann med två kontroller på jobbet igår. Fick träffa två heeeelt olika poliser. Den första skickade bara in alkomätaren framför min elev och sa buttert "Du får blåsa". Ingen reflektion över att det var en övningsbil så därmed fick inte jag blåsa. Ganska tråkigt bemötande och dålig koll på bestämmelserna. Den andra polisen började med ett "Tjena! Ja, vi har lite nykterhetskontroll här, så du ska få blåsa." Sen fick även jag blåsa och så önskade han eleven lycka till med körkortet. DET är ett bra första intryck för eleven, tycker jag!
Jag tycker att våra trafikpoliser här i stan gör ett jättebra jobb, så den där första vi träffade på igår var nog ett stort undantag. De är alltid trevliga och har förståelse för att eleverna ibland blir lite nervösa av att bli invinkade i sin första poliskontroll.

Nu ska jag leta rätt på nässprayen igen.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag undrar när det är min tur att få en första poliskontroll :-P

2010-12-17 @ 14:35:26
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Johan

Håller med om den där pajasen Collin. AB borde skämmas. Fast det är iofs mycket dom borde skämmas för.

2010-12-17 @ 14:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0