Dörrkrans och rutig tygälg

Har haft en rätt skön dag idag. Tagit hand om mig själv lite - sovit länge, gjort lite ansiktsmask och klippt mig. Eftersom jag var i Kristinehamn så var jag ju tvungen att gå in på Ejes Konditori - bästa konditoriet i hela Sverige! Köpte med mig lussekatter till mamma och svängde förbi henne på fika på vägen hem.


Katter i påse

Vi hann även åka bort till inredningsbutiken "Då och Nu" i Väse. Jag har tänkt gå in massor av gånger, men det har aldrig blivit av! Det finns massor med fint där. Blev jättekär i både en dörrkrans och en rutig tygälg, men inget följde med hem den här gången :/ Måste få julklapparna grejade först!
Jag tycker det är så roligt att det öppnar såna här små butiker i mindre samhällen. Nu fanns det även ett litet café precis bredvid butiken. Det blir en riktig samlingsplats för folk!


Julkänsla

Fick ett tips av en elev på jobbet för ett par veckor sedan om en designer från Hammarö som gör smycken. Agneta heter hon och hennes design heter Design Atenga. Hon gör smycken i silver som är stilrena och väldigt fina. Har börjat gilla silver på senare år (har alltid haft guldsmycken förut) och har siktat in mig på en väldigt fin ring =) Det är ju kul att köpa från någon lokal designer också!

Nu har jag äntligen köpt saffran också. Får se om det kan bli några hemmagjorda kissekatter imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0