Spiken i kistan

Det blev ingen sånginsats idag - precis som jag hade förväntat mig. Vaknade först med känslan "Det här kanske kan gå i alla fall", men den känslan övergick i en hostattack och det var väl liksom spiken i kistan, om man säger.
Gudstjänsten blev bra i alla fall - pastorn är duktig :)

Följde med mamma hem efteråt och åt lite lunch tillsammans med faster och farmor. Vi blev sittandes och pratade om hur gamla folk är (alltså inte folk i allmänhet utan såna vi känner) och när dom fyller år. Mamma är superduktig på att komma ihåg folks födelsedagar och har en bok full med datum på detta. Farmor kom på att hon har blivit gammal (86), men jag tycker att hon är jättepigg fortfarande. Hon är lixom ung i huvudet också. Hämtade upp sambon i Skattkärr på vägen hem - han hade tagit en längre promenad...

Det är alldeles vårigt ute! Vi har städat lite lätt i eftermiddag, även på balkongen. Ska nog åka iväg och köpa lite vårblommor i morgon.

Mitt absoluta favorit-lokal-band The Starboys har börjat blogga. The Starboys är sex lite halvtokiga killar som är hysteriskt duktiga musiker. Dom showar och muppar sig minst lika mycket som spelar bra musik på scen. Gå och se dom om ni inte gjort det. Läs deras blogg här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0