Fånga blomflugor

Har kommit på ett vasst sätt att fånga blomflugor (även kända som bananflugor) på. Vin. En liten skvätt i ett glas. Helst glas på fot, då våra blomflugor verkar petiga med det, men fungerar även i ett vanligt dricksglas. Vitt eller rött verkar vara oviktigt. Det jag inte har lyckats lista ut är om dom drunknar eller dör av leverskador. Kanske får jag aldrig veta...

Idag har jag dragit igång ny teorikurs på jobbet. Dom verkar goa, kidsen, och dom vågar fråga och prata lite. Det är bra. Annars blir det bara jag som pratar och det kan ju bli tradigt... Fast det där brukar lossna efter ett tag i alla fall. Nu ska jag köra hårt med dom hela augusti =)

Tänkte på detta med nyhetsmedia i allmänhet och tidningar i synnerhet. Vi vet ju att kvällstidningarna brukar vara aningens osäkra när det gäller fakta i olika former. Detta gäller ju förstås övriga tidningar också och i dag visar värmländsk media prov på detta.
Olycka på E18 i eftermiddags och i NWT och VF får man minst sagt lite olika uppgifter om vad som hänt. I NWT stod det att en ung kvinna voltat och hamnat på taket och att man misstänker att hon varit alkoholpåverkad. I VF står det att föraren var en kvinna i 80-års åldern. Tänk vad olika man uppfattar det där med ålder ;) NWT ändrade senare under eftermiddagen sina uppgifter till "79-årig kvinna". Idag hade alltså VF rätt. Kanske.
Tyvärr verkar misstanken om rattfylla kvarstå. Damen verkar i alla fall ha klarat sig med lindrigare skador. Tror man.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du super alltså ner dom små stackarna!! :-)

Jag tänker bara på Zipper när jag hör ordet bananfluga.. Kommer du ihåg Zipper?!

2009-08-03 @ 22:09:29
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0