Gula, fina västar

Lyckades idag med konststycket två poliskontroller på samma dag. På jobbet och dessutom inom ett par timmars tidsrymd. Åka bil på alla möjliga (och ibland relativt omöjliga) ställen i stan medför ju att man ligger i "riskzonen" för detta, så helt otippat är det ju inte. Speciellt inte när trafikpolisen valt att visa upp sig lite extra just den dagen. Trevligt, tycker jag. Blir glad när jag ser deras gula, fina västar mitt i vägen. Dom ska synas. Oftare.

Idag är min rygg lite paj. Vet inte om det var nåt jag gjorde igår eller som jag har sovit konstigt i natt. Har städat lite smått ikväll och det tog tid eftersom jag dammsög i omgångar. Patetiskt i en tvåa, men helt efter ryggens krav. Ska ta resten imorgon. När jag la ner städningen drog jag istället fram scraplådan, så det kommer att finnas underlag för dammsugning imorgon också...

Jag hittade en hundralapp ikväll =) En som jag hade lagt i min byrålåda i hallen av någon anledning. Kanske för att jag bara ville lägga undan den, kanske för att det bara blev så. Oavsett vad så bringar den åtminstone en stunds lycka. Man blir glad av att hitta pengar man inte visste att man hade!

Kommentarer
Postat av: Skaparstigen

Själv har jag aldrig blivit stoppad, fast jag haft körkort i tio år. Men det är bra de visar sig ibland i alla fall.



Härligt med hittepengar!

trevlig helg!

2009-02-06 @ 11:53:09
URL: http://skaparstigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0