Jul - som vanligt

Jaha - det lilla blogguppehållet får väl vara över ;) Halva julledigheten har gått och julhelgen har varit jättebra. Massor av gott sällskap och god mat. Och snö. Underbar och alldeles vit snö!
Vi har i vanlig ordning rest runt och firat jul. Svärföräldrarna och pappa på julafton. Juldagsfirande hos farbror m. familj och mamma på annandagen.


Tomten finns.


Marre var julfin


...och väldigt linslusig när
det var Tusse jag ville fota...


Förstås fått väldigt många fina och bra klappar! Måste visa en jag fick av syster. Hon är sååå duktig på att göra smycken och hade gjort ett halsband till mig. På budskapsringen står det "MOSTER". Det är jag, det =) Och snart är jag moster till en liten lillstrumpa också! Längtar tills hon kommer...


Vackert

Juldagen firar vi alltid hos min farbror och hans familj. Vi kör knyte med julmat och vi brukar va minst tjugo personer. Det är alltid väldigt mysigt och man får chans att hänga lite med kusiner som inte bor i närheten för tillfället (vi saknade dock backpackern som är i Mexico). Det är också mer eller mindre obligatoriskt att gå juldagspromenaden. Den kommer man i stort sett bara undan om man har nyopererat knä, är över 85 eller  gravid (eller om man anser sig behövas som sällskap till de nyss uppräknade kategorierna). Ja, just det - den som mjölkar korna kommer också undan. Men halva styrkan + hund drog i alla fall iväg runt Lövhöjden. Precis som vanligt. Skönt att röra på sig lite ordentligt när man inte gör annat än äter i flera dagar... Sen äter vi igen när vi kommer tillbaka.

Tänkte visa vad jag och syrran gav bort i julklapp till våra föräldrar - blev lite annorlunda i år. Men det får bli i nästa inlägg - jag måste sätta på kaffe först *kliffhänger*

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja nu är du moster till många så jag tyckte det skulle passa till dej det där halsbandet ;-)



kram!!

2010-12-30 @ 16:51:36
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0