Evigt snöborstande

Oj, vilken dramatisk dag jag har haft på jobbet idag! Men allt gick bra tillslut och det är huvudsaken. Mer snö kom det också, vilket är på både gott och ont i mitt jobb. Lite besvärligt att ta sig fram och ett evigt snöborstande av övningsbil (den håller sig snöfri i ca tre sekunder när man väl är klar), men en lite extra utmaning för eleverna!

Nu är det några dagar ledigt igen och jag ska försöka ladda batterierna så mycket jag kan. Imorgon åker jag ut en sväng till Väse för att träffa finfina kompisar och innan det ska jag försöka åka ut till Hammarö och kika på smycken. Agneta som driver "Design Atenga" har sin ateljé där och jag är såååå sugen på en silverring som hon har designat!

Sänder en tanke till alla rockiga snöplogare som just nu jobbar för att hålla vägarna i ett skick som liknar skapligt. De gör så gott de kan med de resurser kommun och trafikverk ger dem. Kämpa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0