Goldenvalpar

Jag ligger efter med bloggandet, tror jag... Det har varit mycket ett tag!
Helgen har i alla fall varit superbra. Valborgsmässofirande i Väse där kvällen började med en Oxygen-konsert som var jättebra! Det är bra drag i den kören, så får ni möjlighet - gå och lyssna! Efter konserten var det brasa, vårsång och vårtal av Henrik Lander (ett riktigt bra, dessutom). Sist, men inte minst, ett rejält fyrverkeri!

På söndagen tog vi svängen förbi Tolita och tittade på goldenvalpar. Förskräckligt söta och gosiga var de, förstås! Några med ett stort intresse för skosnören... Kunde lätt ha tagit med ett par hem, men jag misstänkte att de var noga räknade, så jag hade nog blivit påkommen om jag smugglat ner nån av de små hårbollarna i väskan ;) Det är Guldstrimmans första kull valpar och det verkar som i stort sett alla valparna redan har ett hem på gång! Tror det kommer bli ett gäng bra hundar, för mamma och pappa hund är väldigt fina! Gosigheten hos valparna verkar helt klart komma från pappa hund...


Finfina bäbisar!

Det finns andra djur på farmen i Tolita också. Många andra. Bland annat katten Bosse (går under namnet "Bosse Blåst" - osäkert varför...), som ofta ser lite hemlig ut. Värd ett foto, tycker jag.


Hemlig katt


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina valpar! Tänk om man kunde klicka hem en...

2011-05-06 @ 11:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0