Leif GW

Håller på att plöja Mari Jungstedst böcker. Gillar ju Stieg Larsson, Leif GW, Roslund och Hellström, Björn Hellberg och till viss del Åsa Larsson. Har läst Camilla Läckbergs också, men tycker inte hon är nåt vidare på att skriva. Känns lite enkelt på nåt sätt... Jungstedt hamnar väl nånstans snäppet bättre än Läckberg ändå. Dessutom utspelar sig böckerna på Gotland och det är ju kul =) Farfar kom ju därifrån.
Svårt att hitta nån bra författare att snöa in på. Jag gör gärna just det - snöar in och läser ALLT som finns om jag tycker att det första jag läser är bra... Väntar på att GW ska producera ytterligare böcker. Att Stieg Larsson gör det är ju tyvärr högst osannolikt. Ser dock fram emot filmatiseringen av "Män som hatar kvinnor" i som har premiär i februari.
GW och Björn Hellberg har väldigt "egna" sätt att skriva på. Båda uttrycker sig i skrift ungefär som dom gör i tal, om ni hajar vad jag menar, så där är det inte bara berättelserna som gör boken. GW:s böcker kräver lite av den som läser oxå. Man måste hänga med - annars är man körd. Såna där böcker man kan läsa igen och igen och upptäcka "nya" saker både andra och tredje gången. Sen är ju GW rätt skön som person oxå...

Min sambo har fått ett promenad-ryck... Jag har inte fått samma ryck riktigt än pga förkylningen (som inte stavas med d, kom vi överens om igår...), men det kommer. Igår när vi skulle ner på stan gick han o idag när vi skulle till IKEA gick han till Våxnäs och där plockade jag upp honom med bil. Fikade där innan vi åkte vidare, förstås ;)

Kaffe o bulle

Tänk vad lätt det är att handla på IKEA när man fått presentkort (är det iofs annars också...). Köpte ny spegel till hallen, lampa till köket, grej att ha vantar o sånt i, annat småplock. Inga servetter eller ljus, dock.
Städade förrådet lite när jag kom hem. Slängde rätt mycket, men av någon anledning känns det inte som att det blev någon skillnad. Jag får prova igen...

Repmånad på tv...

Hörbarhet nolla.

Kommentarer
Postat av: flowie

Jahapps... nu ser jag att du skaffat blogg.. o inget säger du heller din gnu ;-) Nu har jag iaf plöjt igenom alla dina inlägg, kul :-) kram på dej syrran!!

2008-12-28 @ 20:54:33
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Elin

Ikea har inträdesbiljett.... eller kanske utträdesbiljett? på 300

2008-12-29 @ 19:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0