Underbara texter

Två toarullar har gått åt till snorpapper. På soffbordet står vattenglaset med det patetiska sugröret i. Fortfarande hostig, fortfarande feber, även om den har lättat aningens. I morse åt jag med stolthet en halv tallrik havregrynsgröt och sen har jag faktiskt fått i mig äpple och en mini-micro-pizza. Det går lite lättare att äta idag. Hoppas jag kan sova bort det sista av febern inatt. Har kvar hostaattackerna, dock. Ibland hostar jag så att jag knappt får luft. Lite ångestfyllt...

Bokade om repet inför långfredagen till skärtorsdagen och hoppas verkligen att halsen hinner kurera sig tills dess. Inte så lätt när man pratar hela dagarna på jobbet. Har lyssnat på LeMarc-låten jag ska sjunga i lurar flera gånger idag för att lära mig texten. Han skriver underbara texter, den killen. Jag är helt värdelös på att lära mig text. Det var samma sak när jag spelade teater - fick slita som ett djur för att lära mig repliker. Det är bra att det är "kyrkspelningar" jag sysslar med nu för tiden - det är lättare att använda notställ som en liten backup då.

Nu ska forsätta en stund med GWs "Faller fritt som i en dröm" innan jag somnar. Handlar om mordet på Olof Palme. Tänk om den berättelsen skulle va sann. Tänk om den är sann. Då är det otäckt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Men anna du måste använda näsdukar! Toarullar går ju inte.

2009-04-04 @ 09:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0