Ett träd i Afrika

Ursäkta blogguppehållet... Skyller på sjukdom :/
Idag har jag jobbat. Är inte riktigt frisk än, men febern är borta. Kör kortisonnässpray på fulldos. Hostar som en galning och är lite tät fortfarande. Det är inte så kul att sitta i bilen och hosta eleverna i öronen, men det får gå. Imorgon är det kort dag och på torsdag jobbar jag hemma på eftermiddagen. Får försöka stå ut. Hoppas bara att det inte tar om så att jag blir sjuk igen i påsk. Har ju en extrem otur med att bli sjuk när jag är ledig.

Underbart vårväder har det varit idag igen och äntligen har jag fått va ute och njutit av det - åtminstone lite grann. Imorgon ska det naturligtvis bli regn. Säger SMHI just nu i alla fall. Av erfarenhet vet vi ju att dom hinner ändra sig både en och två gånger.

Alltså, jag börjar nog bli gammal. Precis när jag huggit på bloggtrenden så är jag efter igen. Nu finns det tydligen nåt som heter "Twitter". Blogg light, typ. Hallå? Ja, ja... Det får väl bli lite ute innan jag intresserar mig för det. Dessutom trivs jag rätt bra med bloggformatet. Gillar att skriva. Twitter måste va blogg för dom inte inte gillar att skriva ;)

Idag har vi köpt Cornflakes för första gången på evigheter. Köper man ett paket Cornflakes så planerar dom ett träd i Afrika. Bra grej. Bra säljtrick också. Men om du ändå tänkt köpa så kan du väl köpa ett extra - så blir det ett extra träd! Cornflakes är gott, dessutom. Med mjölk och socker =)


Ett träd

Grannen har förresten tagit fram sin nakenkatt igen. Har sett den rastas i rabatterna ett par gånger. Med tröja och utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0