Byggstart

Älsklingen är borta till torsdag den här veckan och det är jättetomt hemma. Saknar honom redan! Försöker hålla mig sysselsatt och det har jag lyckats med den här veckan. Igår kväll hade jag teori och samma sak gäller på torsdag. Ikväll har jag varit i Betania och hjälpt till att riva i kyrkan och i morgon har vi 150-års kommité. Imorgon ska jag också hinna träffa mamma på eftermiddagen eftersom jag slutar ganska tidigt.

Idag var byggstarten i kyrkan! Dom första träffades redan kl 14 och när jag kom dit efter jobbet var hela köksinredningen redan riven och en del av brädfodringen på baksidan borta. Tycker vi fick ganska mycket gjort och vi var ganska många! Hoppas att det fortsätter dyka upp bra med folk på byggdagarna!


Kennet o Göte går loss på kaklet


Tydligen fanns ett bord för taxar i förrådet

Har burit skräp och brädor så att jag är alldeles trasig på armarna, men det är kul att kunna vara med och göra lite nytta. Är ju ingen snickare direkt, men riva är inte så svårt ;) Vi hade värsta Roomservice-känslan där ett tag när kakelplattorna yrde! Dessutom är det goa människor som är med och jobbar, så det är trevligt också!

Ikväll är det Top Gear på kanal 9. Brittiskt bilprogram med humor. Förra programet åkte dom till USA för att provköra kärror, men dom fick bara komma in i landet och dom lovade att inte vara underhållande. Dom hade bara visum för att göra faktaprogram... Endast USA kan avkräva ett sådant löfte.
Det måste ändå vara ett av världens roligaste jobb - provköra bilar och busköra på bana (med The Stig som övervakare).


Jag har placerat min blogg i Karlstadbloggkartan.se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0