Så jag skäms

Idag har jag varit ända till Kristinehamn och lite till för att repa inför söndagens julspel/julkonsert-aktiga tillställning i kyrkan. Vi har inte haft möjlighet att ha varken Lucia eller Julspel som vi brukar ha i år (på grund av renoveringar och sånt), så nu blir det nåt sorts julspel med musik. Vi fick till en ganska bra "Härlig är jorden" som tyvärr har blivit begravningssång här i Sverige (den är väldigt vacker i det sammanhanget också). Egentligen är det en julsång! Vi ska återinföra den som detta! Ska sjunga ett par låtar till och sen försöka va med i kören också (fast jag har övat så dåligt med dom så jag skäms).

När vi repat klart åkte jag hem till en kompis o fikade. Vi har inte setts ordentligt på länge så vi hade en del att prata om! Hon bor i en gammal lägenhet med stuckaturer och högt till tak. Supermysigt =)

Att det äntligen är vinter är också supermysigt! -12 grader har det varit idag och det gör ingenting! Det verkar ju faktiskt som att dom har rätt på TV också - snön ligger nog kvar över jul =)
Sitter framför Ernsts Jul på TV4. Det är en man med många idéer. Dom flesta riktigt bra.

Okej, jag har kollat på "På spåret". Fast jag sa att jag skulle bojkotta. Och, okej, det är väl skapligt. Men jag gillar inte att dom har slaktat vinjettmusiken.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Låter som en riktigt mysig dag!



Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



Ha en fortsatt härlig helg.

2009-12-19 @ 14:22:11
URL: http://heltvanligtliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0