The Producers

Födelsedagen firades på Lorensbergsteatern med "The Producers: Det våras för Hitler". En musikal som var riktigt fyndigt översatt med invävda musikstycken och lines från både andra musikaler och skådespelarnas tidigare karriärer. Claes Malmberg är otroligt vass. Sjunger bättre än jag nånsin trott. Magnus Härenstam är fantastisk som transa. Gummimannen Ola Forssmed är en stor del av behållningen. Jag skrattar så jag grinar åt honom... Pernilla Wahlgren (satt för övrigt inte så långt från hennes yngsta son) gör en inte så stor roll helt okej - varken mer eller mindre än jag förväntade mig. Kim Souloki (stavn?) är duktig och han o Claes kompletterar varandra väldigt bra.

Det var i alla fall en mycket bra föreställning och Lorensbergsteatern är en supermysig teater i gammal stil. Skulle vilja gå på sista föreställningen också, då skådisarna utsätter varandra för diverse practical jokes och jävleskap (qtym sista föreställningen).

Jag måste bara meddela att jag hatar Göteborg. Lite grann. Eller åtminstone trafiken. Gatusystemet i den här stan känns byggt för en stad lika stor som Kristinehamn, ungefär. När det är kö här ligger Sthlm så obeskrivbart i lä... Spårvagnarna är egentligen det minsta problemet här och ändå är dom i vägen hela tiden. GPSen hinner inte ens med - så dåligt är vägnätet. Jag gillar faktiskt Sthlm mycket bättre - inte bara trafikmässigt. Dit bär det förresten av i maj eftersom jag fått biljetter av sambon till Björn Skifs show på Cirkus!

Idag ska vi byta hotell och kika lite i Nordstan. Ska försöka hinna träffa min kusin o hans tjej som bor här också!

Kommentarer
Postat av: Skaparstigen

Grattis i efterskott! Kram

2009-12-11 @ 23:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0