Torsbykavaj

Sitter o spanar på Efterlyst på TV3 och slösurfar lite. Såg precis en reklam för nåt (vet inte vad) där det var en kille som hade Torsbykavaj. Ni vet, brandorange Helly Hansen med tumhål i ärmarna. Sån skulle jag verkligen vilja ha. Allvarligt, alltså. Det känns riktigt hemma - riktigt landet. Har nog haft en sån nån gång när jag var typ 10 år, men det skulle va coolt att äga en nu. Helst inte ny och gärna med nån oljefläck och brännmärke...


Nostalgi

Idag var jag på KMTI o tränade. Massa små gymnasiebarn överallt. Jädrans tjatter... Hade gott om tid på mig eftersom jag inte skulle hämta sambon förrän halv fem, så jag väntade ut dem.
Sen köpte vi faktiskt grunden till den omtalade hallhyllan - den som ska fungera som "avläggningsyta" för mobil o nycklar o sånt. Blev en lite bredare tavelhylla som vi ska sätta krokar för nycklarna under. Tror det kommer bli bra! Efter det ett snabbesök på den stora svenska möbelkedjan för att skaffa lite förvaring och ICA för att handla lite inför helgen.

Mina närmaste vet att jag har ett ganska speciellt förhållande till almanackor. Kan byta flera gånger per år och har ett par (drygt) filofaxer i varierande storlek liggande i lådorna. Nu sitter jag här igen med ett par att välja på. En med Vägverkets logga, en med Länsförsäkringars (från min käre far) och den jag redan använder. Dilemma... Tanken var ju ett tag att använda mobilens kalender, men då jag fick kalla fötter på Nokia och SE:s kalender är värdelös så blir jag kvar i almanacksträsket.

Aftonbladet löpar SAAB idag på sin pappersupplaga. "SLUTET FÖR SAAB" står med med stora avgrundsbokstäver på framsidan. Ha! Något gott ska väl komma ur denna lågkonjunktur ;)
Trist för dom som minster jobb osv, naturligtvis, men ingen förlust i bilvärlden.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du får ta o skaffa dej en torsbykavaj då o slita lite på den ;-)

2009-02-19 @ 19:35:59
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0