Omvärderad snygghet

Igår kom det en katalog från H&M. En sån där tunn, ni vet, som ska försöka locka alla som inte har handlat nåt än att göra det. Funkar på mig ibland. Bläddrade lite idag o hittade en skitsnygg väska - precis en sån jag är ute efter. Gick in på nätet o letade upp den för att beställa. Då såg jag det - priset. 798 spänn! Trodde dom drev med mig o kollade i katalogen igen. Jo, 798 riksdaler. På H&M! Aldrig i livet. Skinn visserligen, men ändå. Omvärderade väskans snygghet.

Var på KMTI och tränade idag. Det var faktiskt ett tag sedan jag körde styrka (om man kan kalla min träning "styrketräning" - kör med väldigt små vikter för att nacken ska orka), så det känns lite.
Syster har varit här en sväng ikväll och vi har bytt kläder. Vi gör det med jämna mellanrum. Kommer på att det är något vi har tröttnat på eller växt ur på ett eller annat sätt (mitt sätt brukar va att det har krympt i tvätten...). Det är mysigt att ha syrran här och få prata lite =)
Sen kollade jag på lite av "Efterlyst" och min stora idol i livet; Leif GW Persson. Vilken kille... Böcker är ju egentligen hans hemmaplan. I TV ser han lite vilsen ut. Vill gärna gå framför kameran när han inte ska och irriterar sig på att sminket kliar. Men han tillför ju helt klart programet något. Hoppas han skriver fler böcker snart. Helst nyss...


GW - 1981

Jag har gjort en stor och oerhört viktig iakttagelse kring det här med digital-tv: sminket. Det ser heeeelt mupp ut. När bilden blir så skarp jämfört med analog bild ser alla superspacklade ut. Och ofta bleka. TV måste skärpa sig med det där. Alternativet är ju att dom smyger in sämre bild. Kollade på "Eftersnack" igår (eller när det var...) och där såg alla ut som om dom hade vinterkräksjukan. Dagens i-landsproblem?

Det snöar...

Kommentarer
Postat av: Jennie

ooh.. coolt med en ung Leif GW Person -skratt-

2009-02-05 @ 20:44:34
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0