11 av 12

Nästan alla mina naglar har nu gått sönder. De som inte gjort det har jag filat ner. Jag är nagellös och mina händer ser jättekonstiga ut, men det största problemet är att jag blir fumlig. Är så van att ha långa naglar att jag knappt kan plocka upp saker utan dom. Till och med avståndsbedömningen när jag ska ta tag i nåt blir off... Hoppas dom växer ut fort igen.

Idag har vi varit i Väse på Sportsöndag. Gudstjänst kl. 11 och efter det promenad med svår tipspromenad och korvgrillning. För en gångs skull var det ordentlig med snö, så det var jättemysigt. Dessutom hände nåt heeeelt otroligt; jag hade 11 av 12 rätt på tipsfrågorna (jag o Marianne tog hem segern). Kanske inte låter så stort för den oinvigde, men jag kan säga att frågorna på det här årliga arrangemanget är skitsvåra. Hela Sportsöndagen är på nåt sätt känd för just det - svåra tipsfrågor o korvgrillning i grusgrop (en stor med grymma pulkabackar). Var rätt säker på några av frågorna (sådär 3-4, kanske) och lyckades gissa mig till resten, typ.


Marre - släkthund

Min farbror frågade om vi ville komma upp till Sälen till helgen. Dom hyr stuga tillsammans med min faster o hennes familj och dom åker hem på torsdag, så det finns plats över =) Vi blev jättesugna, så hoppas att det går att fixa!  Har inte åkt skidor på 10 år, så det kan ju bli intressant. Det är ju för det första ganska stor skillnad på skidor idag och för 10 år sedan. Lär ju inte rota fram mina gamla, så det blir hyrgrejer i så fall.

Klippningen blev förresten sådär. Väntar nog på min vanliga frisör nästa gång... Hon jag klippte mig hos nu hade garanterat någon bokstavskombination, så det var inte tyst en sekund, men jag blev inte så nöjd med håret. Lite för uppklippt och det funkar inte eftersom mitt hår lockar sig. Men, men - det växer ut igen och tills dess får hårnålarna och hästsvansarna regera. Det är farligt att gå till ny frisör. Hur mycket man än försöker lägga sig i så blir det ändå inte som man tänkt. Den gamla känner en bättre o vet ju hur man vill ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0