Nu är datorn frisk igen

Det finns en tradition i Vita Huset som går ut på att den president som lämnar sin post skriver en handskriven lapp till den som efterträder honom. Undrar vad Bush skriver til Obama... Säkert nåt gulligt ;)
Jag tycker lappar är mysiga på nåt sätt. Kanske för att nästan allt vi skriver nu för tiden är på dator, så det handskrivna är sällsynt. Tråkigt och opersonligt, men väldigt effektivt förstås.

Idag har jag ägnat dagen åt att fixa min lilla vita, och numer lite svarta, dator. Har haft problem med blåskärmar och program som slutar fungera och efter att ha gjort alla möjliga test kom supporten fram till att det bästa vi kunde göra var att ominstallera operativsystemet.
Har jag ju gjort förut på några datorer, men den här gången ville det sig inte riktigt med alla drivrutiner, så supporten fick guida lite på telefon. Grejen är att Dells support sitter i Helsingborg och där pratar dom skånska (som jag börjar tro inte ens hör till samma språkträd som svenskan...). Mitt bidrag till samtalet var ofta: "Va?" och "Kan du ta om det?". Är ju skapligt van att prata med STR-folket i Landskrona, men H-borg har lagt sig till med nån extra jävlig dialekt tror jag.
Ja, ja - nu är datorn frisk igen vad det verkar. Ska bara lägga in alla program och flytta tillbaka allt som fanns där förut. Fixa o greja lite så att den känns som min dator igen.

I eftermiddag/kväll körde vi igång Club Enter i Betania igen. Missionskyrkans "tillhåll" för ungdomarna i Väse , för er som inte vet. Vi var inte så våldsamt många, men vi hade mysigt. Beställde pizza och spelade spel. Vi började skriva önskelista på vad vi vill köpa in också. Lite nya mysigare soffor och bättre förvaring. Nya gardiner, kanske (dom som hänger där är från typ -87 och står nog själva om vi tar bort stängerna). Får se vad dom som bestämmer säger.

En av mina barndomskompisar är en riktig pysselfia. Kolla in hennes helsköna taxar (blev superkär i dom direkt):
http://skaparstigen.blogspot.com/2009/01/frgglad-tax.html



Kom på vad Bush kan skriva på lappen: "Ursäkta röran".

Lycka till, Barack ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0