En likbil

Diska
Stä
da
Skruva ihop cykeln lite bättre
Städa förrådet

Sy upp jeans

Nästan hunnit allt jag planerade, men dagen är inte slut än ;) Prioriterade bort lite städ för att ta en cykeltur istället. Jag har ju imorgon på mig också. Att cykla upplever jag dock som livsfarligt. Faktiskt inte pga den eventuella träning det för med sig, även om jag generellt är anti idrott, utan på grund av alla tokidioter som finns runt ikring en när man vistas i stadstrafik. Visste ju innan att dessa fanns eftersom mitt jobb innefattar att vistas i samma miljö som dom, men det blir lite mer påtagligt när man själv cyklar. Cykelhjälm, kanske?

Vädret har ju varit lite avigt idag så det passade bra att göra inne-saker. Kom en liten regnskur i eftermiddags och en nu, men jag sitter på balkongen som en sann svensk semesterfirare. Bara en vecka kvar nu och ångesten kryper på mig. En likbil från 50-talet rullade precis förbi utanför och det ger ju inte heller några positiva vibbar. Nä, jag kanske skulle försöka ta tag i livet i höst? När rosédimmorna har lättat ;)

Upptäckte idag att Leif GW Persson (en av husgudarna) gjort slag i saken och startat hemsida. Han bloggade ju ett tag, men lade tyvärr ner den. Dock lovade han, mer eller mindre, att en sajt skulle komma. Nu är den här!
Längst ner på fösta sidan finns även en rubrik "Dagbok", vilket ger hopp om framtida listiga funderingar. Man kan även köpa GW som Bubblehead-docka... Skoj.

Just nu har jag Johan Theorins "Nattfåk" i lurarna. Har precis lyssnat på hans första bok "Skumtimmen". Det är en typ av kriminalroman, men inte så mycket polis (lite mer i andra boken, kanske). Lite, lite spökkänsla också. Ett bra avbräck mot alla polisromaner jag plöjer.

Syster ringde för en stund sen med kul nyheter, men det bloggar hon säkert om snart. Annars kanske jag skvallrar så småningom. *cliffhanger*



 "Vi måste ha fattat fel", sa en av katterna som tålmodigt väntade utanför mössfabriken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0