Nästan Londonkänsla

Så var man hemma igen. Tre dagar i Sthlm är alldeles lagom. Vi budade hem tågbiljetterna till ditresan på Tradera halv två på natten och tågen gick 08.23. Gick på hundralappen styck ungefär. Kanon det där, om man kan tänka sig att krångla lite  (läs: gå upp mitt i natten...) och ha en backup i form av att kunna ta bussen om det spricker.

Vi bodde på Hotel Amaranten, som ligger ca 700 meter från centralstation, så det var riktigt skönt att slippa bil och parkering och sånt. Sen har vi tagit dagarna som de kommit. Promenerat ganska mycket, åkt båt till Drottningholm, gått omkring lite på stan och ätit och druckit gott.
Första dagen tog vi en låååång promenad i bland annat Vasastan för att kika på Simon & Thomas butik "London W8". Självklart var det sommarstängt :/ Det får bli ett nytt försök till hösten.


Höstprojekt

Onsdag kväll var vi på en thairestaurang som heter "Koh Phangan" och ligger på Söder. Inredd som en djungel med alla detaljer och ljud som hör till. Jättegod mat (bästa thai jag har ätit) och trevlig personal. Mobilkamerabilder följer (alltså kass kvalitet...):


Så här såg det ut i grillen


Och på toaletten

På väg tillbaka till hotellet stannade vi till både på Mosebacke (med utsikt över Söders svarta tak) och på en hel-engelsk pub i gamla stan där det bara jobbar engelsmän i baren. "Wirströms" heter den och dit måste ni gå om ni inte gjort det. Supermysigt =) Dit går många engelsmän som bor i Sthlm, så det blir nästan Londonkänsla.

På torsdagen gick inte vårt tåg förrän halv fem, så vi hann med en sväng på stan igen. Shoppade faktiskt inte så mycket. En plånbok i blågrön färg (har snöat in på just den färgen nu) från Björn Borg var väl egentligen det enda.


Favvo-färg

Köpte i och för sig också en strumpa till mobilen. Kanske har nämnt någon gång förut att jag är lite fumlig av mig. Speciellt  när det gäller mobilen - den går i backen rätt ofta. Så nu tänkte jag att jag skulle va lite rädd om den. Hittade en strumpa med giraffinspirerat mönster, så då var det inget att fundera på ;)


Skydd

Hittade en kul t-shirt på Top-shop som jag tyvärr inte köpte:


*?#* you pig!

Har tidigare i bloggen skrivit om mitt avsaknande av kändisintresse och det visade sig under dagarna i Stockholm... Sambon mötte massor av kändisar, jag såg knappt någon av dom :) "Vi" såg: Vanna Rosenberg, Dilba, Peter Swartling, Jean-Pierre Barda, nån Musse från nåt B-program på typ femman, hon Gunilla i Draknästet... Trots att inte sambon heller är så vansinnigt kändisimponerad fick jag gång på gång höra "Såg du vem det där va?". Jag är helt borta...
Om jag ska tycka det är kul ska det va nån jag tycker har gjort nåt bra eller nåt jag gillar. Typ GW, Simon & Thomas, Babben eller nån. Men icke. Ja, det är klart att springer man på Kungen eller så är väl det en kul grej ;) Det gjorde vi inte heller.

Idag har vi varit med sambons föräldrar på ikea och handlat upp en stor del av deras garderobsutbud. Dom ska flytta om nån vecka. Ikväll går vi nog ner på stan och äter middag på någon uteservering. På måndag börjar jobbet och det gäller att hålla ångesten på armlängds avstånd.


Kommentarer
Postat av: Elin

Petrol anna... inte blågrön

2009-07-25 @ 15:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0