10 orglar

Äntligen är datorn på banan igen. Min älskling har kommit hem! Den andra älsklingen är i GBG på jobb, så det är sådär tomt och tråkigt här hemma igen. Därför är datorn extra välkommen tillbaka.


Äntligen hemma

Nu återstår jobbet med att lägga in alla program och uppdatera allt jag ligger efter med (hemsidor, affischer, osv, osv). Det får bli imorgon, för nu är jag helt tom i huvudet. Jobbig dag.

Hämtade Replay-jeansen jag köpt på Tradera idag efter jobbet. Jättesköna =) Gillar verkligen Replays jeans, men det var längesen jag ägde ett par. Dom kunde ha varit aningens längre, dock. Jag trivs bäst i jeans som näääästan är för långa, typ. Men det funkar.

Ikväll var jag på församlingens styrelsemöte. Det här med att sälja missionshus drar med sig en del pyssel. Alla saker som finns i kyrkan måste till exempel ta vägen nånstans och då börjar man ju prata om vad som finns och så. Vi kom efter ett snabbt överslag fram till att vi har närmare 10 orglar i våra fyra missionshus. 10 stycken. Orglar. Jag kan även tillägga att ingen av dem (eller på sin höjd en av dem en gång om året) används.
Sen behöver vi bli av med ett piano och X antal kyrkbänkar, modell obekväm. Snudd på omöjligt. Åtminstone vad gäller pianot, för pianon tar ju inte folk emot ens om dom får betalt  nu för tiden... Får många på marknaden, helt enkelt. Men den som är sugen på en kyrkbänk eller två till vardagsrummet eller kanske ett piano till sommarstugan (kan nästan lova en orgel på köpet...) är väkommen att höra av sig.

Spana in Orkidén i våran hall (var tvungen att fota medans den ser ut så här - det kanske inte håller i sig så länge..):


Kommentarer
Postat av: Elin

ja fasen, vi slår väll till på en kyrkbänk. Kan ha den i köket kanske? istället för köksoffa =)

2009-06-10 @ 14:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0