En mystisk sak med Jackson

Idag har syrran och jag gjort stan för första gången på läääänge. Kan inte skryta med så där otroligt mycket shopping, men hittade ändå vita tre-kvarts-byxor, en strandklänning och ett par skor (som jag kanske lämnar tillbaka imorgon... kanske...). Det var i alla fall mysigt att få ha syster för mig själv ett tag ;)
På kvällen grillade vi allihop tillsammans på syrrans gård där världens största gårdsgrill finns. Det är ju helt underbart väder fortfarande!

Det är mycket Jackson-spekulationer i media just nu. Det senaste är tydligen att hans fans tror att han fejkat sin död och detta grundar dom på en filmsnutt av helikoptern hans kropp förs bort i. Verkar långsökt, men det finns en grej jag tycker är lite mystisk. Jacksons läkare gör HLR  när Jackson ligger på sängen (enligt samtalet med larmcentralen). Borde han inte lagt honom på golvet (vilket även operatören påpekar)? Det underlättar ju kompressionerna rätt mycket...

När vi åkt runt en del sista dagarna har vi uppmärksammat att många grävlingar nu tydligen rör sig på vägen. Eller, ja... När vi ser dom rör dom sig inte så mycket längre... Dom är nämligen roadkills. Fick mig att tänka på denna bok:


Det är precis vad det ser ut att vara. En kokbok med recept på diverse djur man kan hitta tillplattade efter vägen. På allvar, dessutom. Fast å andra sidan - Gert o Robban grillade grävling när de gick Ystad-Haparanda. Äckligt.

Från det ena till det andra. Min kusin Karro är en riktig globetrotter och vi vet knappt vart hon håller hus från vecka till vecka, men nu har jag fått spår på hennes blogg. Just nu verkar det vara Yucatan-halvön som gäller. Läs här. Kanske är hon på djungeläventyr eller så, för det var ett tag sedan hon uppdaterade. Ska hålla ett öga på henne i alla fall, så att jag vet vart jag har släkten. Dessutom är hon grym på att skriva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0