Terminator = Silvia

Igår fick motorcykeln äntligen sitt nya batteri. Min goa pappa hjälpte till att fixa bort det gamla och dit det nya. Nu spinner den som en katt, vilket i och för sig inte är nåt att stå efter. Efter besiktningen blir det dock annat avgassystem med lite mer tryck i.
Doris, hunden, fick nåt sorts frispel när jag var där och studsade runt som en boll runt benen. Jag fick en rejäl puss också...


Nordeuropas dammigaste båge

Idag efter jobbet åkte vi till vår "nya" mataffär Willy's och handlade. Dom har sån där snurrdörr som så många andra affärer. Jag fattar inte riktigt grejen med dom. Eller ja, det gör jag väl egentligen - de gör att mindre värme kommer ut från byggnaden och så. Men dom är sååå irriterande. Går oftast sakta och folk ska absolut kasta sig in mellan "väggarna" i sista stund, vilket gör att dörren stannar upp och piper och har sig. Dagens i-landsproblem, jag vet, men jag gillar dom inte.

Såg Jay Leno härom kvällen och Arnold Schwarzenegger var gäst för 25:e gången ungefär. Hans brytning är ju helt fantastisk. Pojken har ju bott i USA hur länge som helst, men kan fortfarande inte prata rent. En image, förstås. Ett varumärke och säkert är väl genomtänkt. För ju tankarna till vår motsvarighet i Sverige: Silvia. Har bott här i evighet och har samma "problem". Där slutar visserligen likheterna...

Skulle ha hämtat in motorcykeln till stan ikväll, men vädret är ju sämre än sämst, så det får vänta.


Där borta regnar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0