125 liv

Shit vad det har regnat idag... Har hängt på Vägverket en del under dagen och sett "mina ungar" få körkort. Lika kul varje gång =) Det har dock lett till en del spring ute och tillslut var jag som en dränkt katt...



Var till min goa frisör Therese på Klippoteket efter jobbet. Behövde definitivt fräscha upp mitt slitna hår. Passade även på att dra lite slingor. Jag är fruktansvärt dålig på att ta hand om mitt hår. Varje gång jag klipper mig lovar jag frisören att göra inpackningar oftare osv. Varje gång jag kommer dit igen får jag skämmas... Känns bra att va tillbaka till min vanliga frisör igen i alla fall. Fick ju nåt bryt förra gången och bytte, men det var inge bra. Dom är så gulliga allihop på Klippoteket. När jag skulle gå kom världens åskskur och han som äger salongen tyckte absolut inte att jag kunde gå mina 100 meter till bilen i det vädret. Han lånade mig ett stooort paraply och sa att jag bara kunde stanna till utanför dörren på salongen när jag åkte så kom han ut och plockade upp det. Det är service, det!

Igår var några vänner här på lite fika. Lilltösen som var med har växt till sig ordentligt och har börjat ta sig fram på egen hand. Lämnade dessutom på ett annorlunda sätt delar av sin burkmat till grannarna. Hysteriskt kul =)
Vi bestämde en scrapdag i sommar. Ska bli kul, för just nu så har jag inte ork att plocka fram alla mina grejer på köksbordet. Det är ju alltid roligare att va fler och inspireras av varandra!

Vi spanar ju som jag nämnt efter lägenhet. En bostadsrätt, eftersom vi bestämt oss för att bo kvar i stan ett tag. Ska försöka kika på en på Kvarnberget till veckan. Får se om det är nåt att ha.

Imorgon är det midsommarafton. Lite överskattat. Alla har stora planer som nästan alltid bygger på vackert väder. Jag finner detta väldigt underligt, då vi de senaste 350 åren har haft regn på just denna dag... Vi åker ut till mamma på eftermiddagen/kvällen och äter lite gott och bara umgås. Ska bli trevligt!

Tyvärr är detta en av de svartaste helgerna i trafiken på hela året. En stor orsak till detta är rattfylleri. Vi skulle kunna spara minst 125 liv om året om ingen blandade alkohol med trafik. Man räknar med minst 12 000 rattfyllerikörningar varje dag i Sverige. 800 varje dag, bara i Värmland. Ta det lugnt och ha gott om tid om du ska ta bilen någonstans i helgen. Och framför allt: var nykter, utvilad och uppmärksam i trafiken!

Kommentarer
Postat av: Jennie

vilken sööt katt :-)

2009-06-20 @ 19:56:18
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0