Walkman, remember?

Sony Walkman fyller 30 i år. Kommer ni ihåg maskinen som man stoppade i kasettband i? Syrran och jag hade en varsin back in the 80's. Den fullkomligen åt batterier och hade som hobby att trassla kassettbanden till oigenkänlighet... Man fick vända på bandet för att lyssna på resten av låtarna och det tog en evighet att spola om man ville lyssna om. Hörlurarna är ju också ett kapitel för sig. Gärna lite glappa och med orangea skumgummiskydd. Det var tider, det. Kallades i mina trakter dock "Freestyle", vad jag minns.





Grattis Sony Walkman!

Kommentarer
Postat av: skaparstigen

Jag sa också "freestyle". Min var gul och så otroligt hitech att den faktiskt vände kassetten själv. Så det var bara att lyssna på "New kids on the block" runt, runt tills batterierna tog slut. Det var väl inkörsporten till mitt beroende av i-poden idag.

2009-07-01 @ 07:59:05
URL: http://skaparstigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0