Sveriges första såpa

Det är sååå ensamt. Sambon är i GBG och jobbar, men kommer hem i morgon som tur är *längtar*.
Igår gick jag liksom runt på måfå i lägenheten och suckade. Typ. Lyssnade på bok, kollade på Cityakuten, slösurfade och vandrade runt.

Ikväll har jag varit på kören för första gången på länge. Blir lite sporadiska besök där, tyvärr... Men det är väldigt kul när man väl är där! Den där risiga hostan har suttit kvar rätt länge efter sista förkyldningen, så jag försöker va lite försiktig med stämbanden. Dom måste skärpa upp sig till påskhelgen, för på långfredagen ska jag sjunga och på påskdagen ska kören sjunga...

Hittade en ny blogg igår när jag slöade framför datorn - Euroflorist. Fanns en del skötseltips för växter/blommor där som nog kan bli användbara. Mina blommor klarar sig faktiskt rätt bra, men jag undrar om inte det är mest tur... Fast det vet ju inte blommorna.

Så till den nyhet som borde orsaka presstop; Varuhuset släpps på DVD! Ni vet, Sveriges första såpa. Med storheter som Christina Schollin och... eh... en massa annat folk. Vilka var med mer??? Lena Endre, väl? Och Sharon Dyall, tror jag.
Tänk er - en hel DVD med Margaretas glasögon, Pelikanen, Rickard i charken... Nostalgi och på gränsen till underbart. Eller inte.


Kolla:


Kommentarer
Postat av: Birgit

Tror nästan att jag ska köpa DVD "Varuhuset" och uppleva gamla minnen, det är ju 20 år sedan den gick på TV.

2009-03-25 @ 12:46:03
Postat av: Jennie

Håller med mamma, den dvd:n måste man ju nästan ha!! nostalgi på hög nivå :-)

2009-03-25 @ 20:16:34
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0