Vin på Ikea?

Kommer ni ihåg Baren-Robban? Var med i dokusåpan "Baren" på TV3 för en herrans massa år sedan. Snackar skånska, bor i Karlstad och har ett skumt skratt. Ringer det några klockor? I alla fall så har han väl jobbat sig runt på diverse restauranger här i stan och tillslut har han tydligen hamnat i kassan på Systembolaget. Handlade av honom igår och fick visa LEG. Jag är snart 30... Vet inte vad jag ska tycka om det egentligen. En parentes.

Förutom systemet blev det även besök på Ikea (igen...). Var tvungen att köpa ny kudde (blev även en hallampa och hängare till badrummet). Passade på att fika och när vi sitter där och spanar på folk så får vi plötsligt syn på en vinflaska och ett vinglas vid ett av borden. Ni vet en sån där liten flaska som man ofta kan köpa på flyg/tåg/båt/osv. Det kan väl aldrig vara så att Ikea har fått rättigheter??? Känns i så fall högst onödigt... Har kollat deras hemsida och kan inte hitta nåt om det. Samtidigt måste jag säga att det är om möjligt ännu skummare att ta med sig vin till maten på Ikea (om ens tillåtet). Världen är full av problem och detta är inte ett av dom, men det är fortfarande lite mystiskt.
Hittade för övrigt väldigt söta (och billiga) skor på Indiska:



Åt lite gott hemma på kvällen och kikade på TV. Inga stora utsvävningar, med andra ord.

Idag däremot har jag gjort något mycket nödvändigt. I mina ögon i alla fall. Köpte mig en W715. Hittade en på blocket som inte ens var öppnad och som jag fick en tusenlapp billigare än om jag köpt den ny själv. Kvitto/garanti, alla tillbehör, 8G minneskort och allt det där. Svart och röd =) Kanon, för min gamla mobil visar sig verkligen inte från sin bästa sida längre... Trots uppdateringar och annat fjäsk.


Kommentarer
Postat av: Elin

vicken fin! med giraffer och allt

2009-05-11 @ 15:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0