Blod

Var på sjukhuset det första jag gjorde idag. Redan kl 8 hade jag tid och det fina med morgontider är ju att dom inte har hunnit bli efter i schemat. Så jag fick komma in kl 8 =) Ungersk läkare fick jag träffa. Väldigt trevlig och duktig, men liiiiite svårt med språket. Tur att man känner igen en del latinska begrepp fortfarande... På lab är det också lugnt på morgonen, så det gick också smidigt. Massor av rör tog dom. Undrar om dom samlar blod till sin Halloweenfest... Tanten som stack mig gjorde dessutom inte det nåt vidare, så det kändes ordentligt efteråt. Trots att jag inte är känslig för sånt där och är van 800 gånger tjockare plasmanål från blodcentralen.

Sen åkte vi till Filipstad och hälsade på svärföräldrarna. Åt en jättegod lunch på Hennikehammars Herrgård eftersom svärfar fyllt år. Det är så himla fint på herrgården, så har ni vägarna förbi så tycker jag ni ska åka upp. På vardagarna består dagens lunch av buffé med massa plock till förrätt, två varmrätter och välja på och dessert (idag chokladmousse). Miljön runt omkring är också värd att åka dit för.

Ikväll är det tacomys framför TV:n som gäller. Har precis pysslat ihop ett kort till min kusin som jag visar så småningom. Det ligger scrapgrejer i hela köket. Får se om vi får plats att laga mat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0