Annorlunda favoriter

Shit, jag börjar känna mig hängig igen. Får prova med den där naturmedicinen och hoppas på att det inte är den där grissjukdomen...

Igår var vi en sväng till pappa tillsammans med syster och hennes kids. Jättetrevligt! Och Doris (hunden) växer så det knakar. Hon har fått nån riktig hang-up på skor just nu. Innan det var vi i kyrkan o träffade en av våra "gamla" pastorer (11 år sedan han flyttade) som inte alls hade åldrats nåt. Såg ut precis som han alltid gjort!

Tillbaka till verkligheten idag också. Jobb. Hann med att ljuga lite med trafiklärarkollegorna från dom andra skolorna på VV:s träbänk på eftermiddagen när jag hade prov. Trevligt.

Sitter här och inser att jag lite annorlunda "favoriter":
Leif GW Persson, till exempel. För att han är överjävlig på sitt jobb och skriver vassa och roliga krönikor. Senast om Janne Olsson, Norrmalmtorgsdramat. Dessutom skriver han riktigt bra böcker som man får anstänga sig lite för att hänga med i. Han verkar ju ha rätt vad gäller mordet på Linda Chen också.

Simon & Thomas, vars nya tv-serie "Sveriges fulaste hem" börjar ikväll. Mest för att dom är mycket good-feeling och har roliga samtal. Simon har ju också en helt fantastisk förmåga att slänga ur sig svengelska uttryck i olika former. Har fortfarande inte varit i deras butik, vilket gnager mig. Dom über-söta vovvarna bidrar ju också till charmighetet.

Björn Hellberg, för att han är så nörd-påläst och smart. Jag blir alltid lite nervös när han är på tv. Det känns liksom som att han ska göra bort sig brutalt när som helst, men istället kommer det något imponerande långt och avancerat svar med tennissiffror eller liknande. OCH han bjuder på sig själv. Lika brutalt som man tror att han ska göra bort sig. Gillar frisyren också...

       
Grabbarna Grus

Elitserien i ishockey börjar ju som bekant ikväll. Färjestad - Skellefteå. Det lär väl säljas dåligt med biljetter i år också. För många matcher och för dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0