Skygg trävägg

Sitter o kollar lite på reprisen av Top Gear (jordens bästa motorprogram). Handlade en del om miljö och om Hondas nya bil "Clarity". En elbil med sitt eget kraftverk som drivs på vätgas och därmed inte släpper ut något annat än - vatten. Kräven nästan ingen service (eftersom det bara finns EN rörlig del i motorn) och borde kosta mindre än en "vanlig" bil i samma storlek. Verkar som Honda kan vara något på spåret här...

Repade igår och hittade lite låtar till oktober, men vi flummade lite också. Satt o spelade "Låtar man inte sjunger i kyrkan". Där har vi ett bra tema för nån gudstjänst framöver ;) Blir som vanligt en blandning av låtar i oktorber; lite Mauro Scocco, lite musikal, lite Phil Collins.
Sen åkte jag o hämtade sambon på tågstationen. Tog en lugn hemmakväll framför TVn. Skavlan hade bland annat Henrik Schyffert och Anna Anka där. Har sett ett avsnitt av dom där hemmafruarna och håller med om det så många andra tycker; man vet inte om man ska skratta eller gråta...Och det mest tragiska är att just Anna Anka verkar vara den av dom tre fruarna som har "mest" innanför pannbenet. Det är väl underhållning på sitt sätt, kanske.

Idag har vit varit en kortis på stan och på Bergvik för att fixa present till pappa. Sprang på en kompis på Bergvik. Hon fick ropa på mig säkert fem gånger innan jag reagerade. Så himla typiskt mig. Jag är heeeelt borta när jag är på stan. Ofta går jag med lurar i öronen också och då är det som att försöka få kontakt med skygg trävägg.

Nu ska vi snart åka till pappa o gratta honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0