Typ måla och sånt

Den här dagen började ganska rörigt, men ordnade väl upp sig allt eftersom. Hade min nya grupp med teorielever (gymnasieskola som jag ska ha tio tillfällen framöver) i morse och det var där det strulade ihop sig. Men vi gjorde det bästa av situationen och jag tror att vi fick en ganska bra förstaträff i alla fall. Man får vara kreativ ;)

Sen var NWT förbi på eftermiddagen och ville veta lite om nya AM-kortet (körkort för moped klass I). Satt o pratade en god stund med en journalist (jag är värdelös på namn, så jag kommer inte ihåg exakt vad han heter) som verkade ha rätt bra koll på läget. Ska bli intressant att läsa artikeln när den nu kommer, för det brukar alltid vara nåt som är felciterat... Det visar sig.

Hann jobba lite med teori innan jag åkte till Väse och övade med kören. Så många som vi var ikväll tror jag aldrig att vi har varit! Några med från Ölme också och det är jättekul =) Kollade upp hur det går med bygget också och det händer massor! Nästa vecka gjuts nog plattan på baksidan sen kan själva utbygget påbörjas. Just nu är det mest snickrande och jag går och väntar på att det ska komma lite mer arbetsuppgifter som jag kan hjälpa till med. Typ måla och sånt. Nästa tisdag jobbar jag kväll. Hade verkligen varit kul att vara med när dom ska gjuta.

Imorgon ska jag sitta med teoriplanering en del av dagen, men bara en del, så jag inser att jag inte kommer hinna klart på långa vägar. Därför började jag ikväll. Kanske hinner jag hjälpa syster med flytten också, för imorgon flyttar dom till nya lägenheten!

Till veckan börjar två av mina favvoserier: Ugly Betty och Desperate Housewives.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0