Balkonghoppare

Ingen kan påa som GW... Han börjar sin påa i Efterlyst med "Eh... Ja... Förlåt, jag satt och tänkte..." och avslutar med "Ja, jag får rycka upp mig..." Alla är inte gjorda för TV.

En körlektion och en teorilektion på jobbet idag. Resten av dagen var vigd åt teoriplanering. Kom faktiskt en skaplig bit med teorin till min nya gymnasiegrupp =) Skönt att va på gång. De här eleverna har lite speciella behov så jag måste försöka anpassa teorin till dom. Ta bort lite text, lägga till fler/andra bilder, fixa lite grupparbeten osv.

Resten av dagen har jag hjälpt syster och hennes familj att flytta. Dom flyttar inte så långt, som tur är, utan blir kvar i samma område. Men nya lägenheten är lite mer radhuskänsla. Egen ingång och i två våningar. Liten gräsplätt finns det också. Kommer passa dom perfekt och dom kommer få jättefint!
Det fina med att flytta är att man kan passa på att byta lite grejer. Syrran har fått nån möbel av oss förut och idag lyckades jag komma hem med en "baksida" till vår säng. Både vi o syrran har Malmsängen från IKEA och dom får inte plats med den utdragbara baksidan i nya sovrummet. I vårt passar den jättebra =) Tack syster!


Som ovan fast i ekfanér

Vi lyckades även tappa bort en katt under flytten. Båda katterna blev lite skygga och tyckte inte att det där med flytt var så himla kul, så dom höll sig undan. Plötsligt kunde vi inte hitta den svarta "Gos". Vi letade överallt... Verkligen överallt. Eftersom han har ett förflutet som balkonghoppare trodde vi tillslut att han hade gjort just det; kastat sig ut från balkongen ner till friheten på gården. Letade där också. Ingen katt. När vi hade flyttat nästan alla grejer och skulle lasta på grejerna som skulle hem till mig satt han och tryckte bakom sängbaksidan. Där hade vi tittat säkert sju gånger. Så han har väl smygit runt när vi letade efter honom... Luring. Nu är han och den andra tokkatten säkert färdigflyttade till nya lägenheten.

Grattis till min fina pappa som fyller 60 idag!

Kommentarer
Postat av: P

Bugar och tackar/ p

2009-09-30 @ 21:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0