Klädd för en viktig dag

Det har varit Trafiknykterhetens Dag idag. En fruktansvärt viktig dag och jag har klätt mig därefter:


Klädd för en viktig dag

Polisen har haft extra mycket nykterhetskontroller efter vägarna, men jag har inte sett en enda :( Kanske beror på att jag har haft ganska mycket lektioner med antingen grunder eller motorväg idag. Plus att jag har suttit en timme med privat teorilektion. Jag har i alla fall sett poliserna, så jag vet att dom finns.
Jobbade över med en kollega (!) för att fixa teorimaterial till traktorutbildningen vi ska ha på en av gymnasieskolorna i stan. Det finns inget som helst färdigt material till det, så vi har mycket jobb framför oss...
Kom hem vid åtta-tiden och har hunnit prata med både sambon o mamma i telefon.

Det har hänt nåt rätt komiskt. Jag har ju bråkat med kommunen om en väg till vår kyrka i Väse som jag inte tycker att dom sköter nåt vidare (trots att dom är väghållare där). Ringt några gånger och ibland varit lite vass i tonen, men kanske mest tjatig. Ifrågasatt och sagt vad jag tycker. Nu misstänker jag att dom har tröttnat på att det ringer en tjatig brud som gnäller på att dom inte sköter sitt jobb och helt enkelt fuskat sig ur situationen på följande sätt:



Vägen som jag haft åsikter om har helt plötsligt blivit cykel- och gångväg. Vilken smidig lösning! Tur att vi valde att skylta till kyrkan en annan väg... Fast å andra sidan så är det väl bättre att det inte är en bilväg om den ändå knappt är körbar. Och egentligen tror jag inte att det beror på mig =) Lustigt sammanträffande, kanske?

Imorgon kommer min älskling hem *wiieee*

Kommentarer
Postat av: elin

jag märkte det... när jag va på mitten av vägen. Höll på att köra den på hemvägen också, men ingela vinkade frenetiskt

2009-09-29 @ 07:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0