Första och sista gången

Vi har köpt nya vinglas idag. Jag har precis diskat dem, men det är nog både första och sista gången. Jag förstår på min sambo att jag aldrig mer får komma i närheten av att handskas med glasen varken i disk- eller torkfasen. Det är nämligen jag som har sett till att vi behöver köpa nya vinglas... Min whiplash gör ju att jag ofta domnar bort i företrädesvis vänster arm och att jag ibland inte känner hur hårt jag håller i saker. Det har gått några glas här hemma... Tyvärr är dom tunna vinglasen extra usatta :/ Alla glas är dock än så länge hela.

Träffade syster med familj på affären idag. Syrrans sambo jobbar där, så honom sprang vi på först. Han har slutat röka, vilket jag tycker är superbra gjort! Jag imponeras av folk som lyckas med det. Är inte rökare själv och har aldrig varit, men jag kan ju förstå att beroendet måste vara enormt. Nu har han grejat drygt tre dagar (tror jag det var) och han verkar väldigt målinriktad!

Eftersom shoppingen igår uteblev försökte jag rädda upp situationen idag. Köpte detta:


Nu finns förutsättningarna

Får vi se vad det blir av det här. Jag vet att mitt knä inte är så förtjust i att springa, men jag tänker i alla fall prova. Och funkar inte det så kan man alltid fortsätta gå.

Utanför Kumla, typ, finns det en hög kulle - Kvarntorpshögen. Den är tydligen min:


Ego

Ikväll trotsar vi alla lagar och äter tacos. På en lördag! Det, ni... Jag går dessutom i Vivaz-tankar. Min mobil har fått nåt psykbryt som inte verkar vara speciellt kortsiktigt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta ;)


Kommentarer
Postat av: Birgit

Kanske dags att byta mobil!!?

2010-04-17 @ 22:48:03
Postat av: Jennie

o min... :-p



ja men va bra, då har du ju en riktig anledning till att byta mobil ;-)

2010-04-18 @ 21:26:47
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0