Nytt smink

Satt igår och klickade hem nytt mineralsmink. Jag fick smink för flera hundra dränkt i kaffe för ett par veckor sedan och det är ju så att hur bra I.D än är så fixar det inte att kombineras med kaffe :/
Tänkte testa ett (för mig) nytt märke på några produkter (ögonmake, framför allt): e.l.f. Dom gör både "vanligt" smink och mineralsmink och är otroligt billiga. Det gäller att kolla ordentligt på det som kallas mineralsmink, för det är inte säkert att det är så bra som man tror. Jag använder bara I.D till det som är "på ansiktet" eller vad man ska säga - typ concealer och puder och sånt. I.D innehåller inga konserveringsämnen, inget talk, olja eller vax och ingen parfym eller tillsatser. Återkommer när jag fått e.l.f och testat det!

Våldgästade pappa i stugan igår. Syrran och barnen skulle dit, så vi hängde på. Där var även pappas familj, förstås, och mina småkusiner. Vi åkte båt och grillade korv. Jättemysigt. Provkörde pappas nya kärra (Citroën C5). Skönaste dieselbil jag kört, tror jag. Skulle jag lätt kunna tänka mig ha själv om man behövde en stor bil.


Barnen hittade både svamp och grodor



Trots att det blåste var det inte så kallt på sjön


Doriz har en lite egen liggstil och kan
faktiskt några trick...


Idag gör vi inte många knop. Har varit till kyrkan på förmiddagen och nu försöker jag sortera upp lite foton. Hårddisken på datorn börjar bli full :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0