Det är ju så att man skäms...

...för svensk polis. Läs här och här. Jag tycker Jonny gjorde rätt - att döma av det som stått i tidningarna i alla fall (man vet ju aldrig hela sanningen, förstås). Jag har gjort samma sak själv ett par gånger.
Trist att Aftonbladet tar en advokat till sin chatt som inte har en susning om trafik och trafikbrott. Ett helt koppel sakfel i den chatten.
Jag tror i alla fall på att överklagan hos Transportstyrelsen går igenom. Skulle blir vansinnigt förvånad annars.

Go, Jonny, go!


Edit: Jo, det fanns ju en del korsningar där han kunde ha svängt av vägen, precis som polisen påpekar i SVTs Värmlandsnytt. Men jag tycker fortfarande att det är lite väl hårt att dra körkortet. Här hemma är vi överens om att det hade varit vettigare att stanna Jonny och påtalat möjligheterna att svänga av. Kanske skrivit ner hastigheten så att det blev böter, men inte körkortsåterkallelse. Alla som haft en ambulans som kör prio 1 bakom sig vet att man blir aningens stresssad. Tror ett snack med Jonny från polisens sida hade räckt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0