Jag har bestämt mig...


Jag har ju försökt ge lite välgörenhetspengar varje månad till olika ändamål. Bröstcancerfonden, Friends, Mustaschkampen och Röda Korsets "Rädda mammorna" är några av dem. Men nu har jag bestämt mig för en: Friends. Varje månad ska jag ge lite pengar till Friends, som jobbar för att motverka mobbing! Just nu är det så mycket skumt med välgörenhetsorganisationerna (tänker väl i första hand på Röda Korset) och man får lite känslan av att pengarna inte kommer dit man vill. Jag har försökt läsa på lite mer om Friends och det känns som en stabil organisation. Dessutom tycker jag att det är oerhört viktigt att barn och ungdomar kan gå till skolan och känna sig trygga och att man jobbar för att förebygga mobbing.


Det finns många sätt att stödja Friends, men jag kommer välja sms-funktionen. Enkelt och bra.

Genom att sms:a FRIENDS till 72 900 så bidrar du med 50 kr till barns och ungas trygghet i vardagen.


Dom har fräna strumpor också ;)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Bra grej att bestämma sig för att ge pengar varje månad till nåt. Jag gör också så fast till barncancerfonden.



Friendsstrumpan har jag dock köpt - både till mig själv och gett bort.

2010-06-15 @ 20:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0