Svampbob

Vi tog en sväng ner på stan igår och kollade Stadsloppet. Fick syn på en kompis i alla fall =) Stod nere på Drottninggatan i regnet och det var jättesvårt att hinna med att kolla folk när dom kom många.


Ingen aning om vem detta är...

Senare på lördag eftermiddag åkte vi ut till Väse för att fira farmor som fyller 87 idag. Min faster hade ordnat jättegod mat och vi åt som djur =) Sen kunde vi ändå fika med kaffe och tårta. Sånt går alltid ner... Jag är verkligen glad att just farmor är min farmor! Jag och syster var ganska mycket hos farmor och farfar när vi var små och jag har massor av fina minnen från det. Vi bodde ju bara 100 meter från varandra, så det var bara att springa dit. Jag satt ofta i deras kök och lyssnade på farfars ljudböcker (han var blind och lyssnade väldigt mycket på böcker) och vi gjorde ofta små utflykter i skogen med farmor. Farfar gick tyvärr bort alldeles för tidigt, men farmor är fortfarande pigg - speciellt för att vara 87 år.

Idag har barnen varit här. Vi har ritat och lekt med bilar. Innan lunch gjorde vi muffins tillsammans och barnen var jätteduktiga på att hjälpa till - till och med med disken ;) Barnen fick slicka visparna och Leo såg ut så här efteråt:


Chokladmannen

Sen åkte vi pannkakor till lunch och skjutsade sambon till golfbanan. Tänkte va ute lite på eftermiddagen, men då började det förstås regna, så vi hamnade i soffan framför "Svampbob Fyrkant" (någon med för mycket fritid har fått göra film...). Fikade förstås på våra goda muffins också! Har dessutom hunnit putsa fönster idag. Nästan allihop! Är i valet och kvalet om jag ska ta mellan rutorna också... Men visst ska man sluta när man är på topp?

Nu är det bara att ladda för en ny jobbvecka. Har AM-utbildning och introduktionskurs, så jag måste jobba lite ikväll. Bör väl ha lite koll på materialet... AM-kurs har jag inte haft förut (bara den "gamla" moppekursen och det är ju lite skillnad på innehåll), men det ska bli kul. 15-åringar är lite annorlunda att jobba med än 18-åringar - man måste tänka lite annorlunda och det är kul!



Edit: Som syster påpekar så är det inte dåligt att åka pannkakor - inte alla som får göra det ;)

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Åka pannkakor är inte fel det du.. hehe.. sorry, va tvungen ;-)

Verkar som ni hade en mysig dag o barnen va mycket nöjda!!

Kram bästa syster!!

2010-06-13 @ 21:44:25
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0