Brutal

Jag har för första gången i mitt liv (tror jag) varit hemma på Valborg. Kändes annorlunda, men nödvändigt. Det har varit mycket ett tag och jag är ganska sliten :/ Hoppas att vårsolen kan pigga upp mig lite!
Så fredagen spenderades hemma i lugn och ro med lite god mat. Hann en sväng på stan och få tag i skor först. Insåg ju, till min förskräckelse, att jag inte hade några vårskor kvar sedan min garderobsrensning i höstas... Hittade enkla ballerinaskor och dom här:



Från att jag var typ 16 har jag nästan alltid gått i klack. Ofta hög. Men sen blev jag för några år sedan gammal och klen och fick ont i benhinnorna. Dom senaste åren har jag trivts bra i låga skor och skor med max 7 cm klack, typ. Men nu hittade jag dom här och dom var faktiskt rätt bekväma. Billiga var dom också, så man kan ju testa =)

Efter skoshoppingen var jag till syster och fikade. Mysigt =) Kevin kom hem från skolan med tappad framtand. Tanden var mystiskt försvunnen, men det var glassätande inblandat i tandtappandet, så vi gissade på att den fanns i magen. Nu är det stor glugg och nya tänder på gång!

Igår var vi rastlösa och åkt på vindkraftverk-spotting. Vi ser vindkraftverken utanför Hammarö hur bra som helst från vår balkong, men vi tog en sväng ut till ön för att se hur långt ut dom verkligen står. Det är mäktiga pinnar som står i sjön. 150 meter höga, ungefär.
Sen hyrde vi "Inglorious Basterds". Brutal film, men samtidigt lite rolig emellanåt. Tarantino, så man vet ju vad man har att vänta. Bra skådespelarinsatser, bra dialog, men mycket våld.

Har hunnit pyssla ihop lite kort också och suttit en del med Photoshop. Idag kanske det blir en liten tur till Alsters vårmarknad. Kanske.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas det går bra att gå i skorna, dom var supersnygga o om det inte vore för klacken skulle ja oxå vilja haft dom :-)

2010-05-02 @ 22:17:29
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Elin

Den filmen var rätt humoristisk, gillade dock INTE slutet gruff

2010-05-05 @ 13:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0