Vilsen älg

Helgen är till ända och en ny vecka har tagit sin början. Ja, vad säger man?

Som vanligt flög helgen förbi i ett rasande tempo. Söndagen var verkligen en heldag! Konfirmationshögtid för våra konfirmander i Väse. Repade med kören redan 9.30 på förmiddagen för att sedan sjunga på högtiden kl. 11. Kören var jätteduktig och det var konfirmanderna också! De gör alltid en film på konfalägret som funkar som "redovisning" och den blir alltid jättekul - så också i år! Kolla här för att se hur de ser ut - coolaste konfirmandbilden i mellansverige =) En av mina "småkusiner" konfirmerade sig i år och efteråt samlades släkten hos henne. Vi hade en till konfirmand att fira, men han var bara hundra meter bort, så det var väldigt smidigt.

Ikväll har jag suttit och flyttat webbplatser. Har haft vasemissionskyrka.se hos Loopia, men de är ganska dyra så nu har jag lagt den hos one.com istället. Billigt och driftsäkert. Har bauermc.se där och det funkar hur bra som helst. Det egentligen inte så krångligt att flytta, men lite pyssel med att säga upp det gamla. Nu är det i alla fall klart och vasemissionskyrka.se funkar som det ska!

Vi har haft en liten vilsen älg i stan idag. Fjoling som hade irrat sig in i stan - hängt kring busstationen, i Viken och runt sjukhuset. Jag såg honom i morse när jag var och åkte runt sjukhuset. Tyvärr lyckades inte polisen fösa tillbaka honom till skogen och risken var att han skulle springa ut framför nån bil, så de fick skjuta honom :(
Sen gnälls det över en korsning i stan, där det har hänt en olycka igen. Hajtänderna (vägmarkeringarna) i korsningen saknas och detta tycker folk är oerhört farligt. Ursäkta trafiktjatet, men vägmärkena då??? Kan folk inte läsa dem?

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej Anna och tack för kommentaren på min blogg;)

Skojigt att vi har samma yrke och dessutom samma plan om nästa liv=) hehehehe.

Du riktigt trist med älgen, super sorgligt ju:(

Vart jobbar du?? Vilken skola och vilken del av Sverige;) Om du vill berätta alltså.

//Sabina

2010-05-25 @ 20:15:05
URL: http://grewe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0