The arrival

Nu är den äntligen här, min nya HP! Har tillbringat kvällen med diverse installationer. Klickat och väntat, med andra ord. Den är tråkigt grå, men det är insidan som räknas ;)



Hade en överläggning med mig själv på väg hem från jobbet idag: Springa eller inte. Springa eller inte. Två saker avgjorde:
1. Datorn hade kommit
2. Världens regnskur

Visst är det skönt när livet är enkelt? Ingen träning idag. Imorgon kanske.

Smög runt på Biblioteket efter jobbet idag. Bara en av böckerna jag behöver till kursen i Massmediekunskap fanns att låna, så nu har jag gjort en svindyr beställning på adlibris.se. Biblioteket var en intressant upplevelse, eftersom jag inte varit där sen gymnasiet (bortsett från igår när vi var där och förtidsröstade). Världens hightech-utlånings-grej som var supersmidig att använda när man väl fattade hur det fungerade och ett ganska så uppdaterat söksystem. Lite mysigt var det också. Ska försöka sitta där lite med mitt pluggande, tror jag. Bättre chans till koncentration...

Min farbror ringde ikväll och meddelade datum för möte inför Värmlandstrampen. Ska vara med i år och hjälpa till eftersom den är i Kristinehamn och Väse ska ha ansvar för en del av den. Ser verkligen fram emot det - det var längesen jag var på tramp och det är alltid så roligt folk med på såna här grejer. Dessutom får man va ute i skogen en hel dag och det är inte heller att förakta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0