Grym rabarberpaj också

Läser om orkanen Karl som drar in över Mexico och blir genast lite orolig för min kusin som hänger i regnskogen där. Hon bor i Palenque och när man kikar på kartan känns det som att orkanen är så nära. Men å andra sidan - är det någon som kan ta vara på sig så är det Karro. Född med äventyr och reslust i blodet. Tuff tjej =)

Idag har vi varit i Borgvik och besökt Sliperiet! Oskar, som har startat igång detta kulturhus, har verkligen gjort ett stort jobb med att rusta upp den gamla byggnaden till ett ställe med både konstutställning, café och en liten butik. Just nu är det bland annat en fotoutställning där som är väl värd att åka och kika på. Och om man inte är konst-/fotointresserad så kan man åka dit bara för miljöns skull. Men gör det snart i så fall - nästa helg är sista chansen innan det stänger för vintern. Öppet 12-15 fredag till söndag. Det finns grym rabarberpaj också!

Annars knatar det på i makligt tempo idag. Vi håller oss hemma framför TV:n ikväll med lite god mat och diverse onyttigheter. Jag sitter framför datorn och tycker inte jag gör annat än installationer. Snart ska jag försöka mig på skrivaren också. Det blir spännande... Syrrans sambo får supporta om det inte går som jag tänkt ;)

Imorgon är det val, men det har vi redan löst i det här hushållet. Väldigt fiffigt det där med att förtidsrösta! Extra viktigt att folk får ändan ur vagnen och röstar i år så att Sverigedemokraterna kan motas bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0