Byta grejer

Kom precis hem från spåret lagom till att himlen öppnade sig för att leverera en rejäl åsk-regn-hagelskur. Yes! Turen är på min sida idag!



Igår hände det grejer på min balkong. Fick massor av fina blommor och kryddor :) Vi har bytt lite tjänster. Jag har gjort en hemsida och fick i utbyte en mycket trevligare (och godare) balkong! Paprika, chili, mynta och härlig lavendel trängs nu på min balkong tillsammans med en massa annat smått och gott. I blomlådan har jag nu en helskön blandning av vackra blommor som jag knappt vet namnet på. I like. Att byta grejer med varann är ingen dum idé.






Jag har hittat härlig blogg - Fru ADHD. Har bara läst den ett par dagar, men jag gillar Pia redan! Är sugen på att ta efter "Bra Boken". Varje dag skriver man tre saker man har gjort bra, tre saker man är tacksam över och om man vill - tre saker man vill ha hjälp med. Det kan vara stora eller små saker. Jag tycker det är viktig att vara tacksam och ta vara på det man gör bra. Man glömmer lätt bort saker man gör bra och fokuserar för mycket på det man tycker att man är dålig på. Det är också viktig att vara tacksam för det man har - även de små sakerna! Tror också att det är skönt att kunna sätta ord på det man eventuellt känner att man vill ha hjälp med. Känner jag mig själv rätt så kommer det kanske inte bli något jag gör varje dag till att börja med (jag har lång startsträcka för att skapa rutiner...), men jag ska absolut köpa mig en liten bok och skriva ibland. Idag får bloggen vara min bok och idag blir det Bra, Tack och lite Hjälp.

Bra
- Jag har fixat en superstressig dag på jobbet riktigt bra
- Jag har sprungit spåret
- Jag har lyckats trixa ihop mitt veckoslut så att jag hinner allt :) Tror jag...

Tack
- Jag är tacksam för att mina arbetskamrater har varit gosiga mot mig på jobbet när jag har varit stressad
- Jag är tacksam för att jag fick umgås med vår härliga kör hos vår härliga körledare igår.
- Jag är tacksam för att hagelskuren kom lagom tills vi kom hem från ovan nämnda joggingtur ;)

Hjälp
- Att orka med min fullspäckade (men roliga) helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0