Kö hos polisen

Varit hos polisen idag för att fixa nytt pass. Vi funderar på att ta en liten restresa framåt senvåren. Behöver komma bort och ladda lite batterier :) Självklart var det tokigt med folk på polisstationen och tjugo nummer innan våra. Gick rätt fort ändå. Tydligen hade många tröttnat och lämnat skeppet innan det var deras tur. Ser självklart ut som nån ur mupparna på passfotot, men det hör till. Mitt körkortsfoto är inte heller nåt jag skryter över. Där ser jag ut som en straffånge.




Innan det hann jag lämna plasma och sen möta upp sambon och hans trevliga jobbarkompisar för lunch på Fontana. Åt en fantastisk god fiskgryta med torsk och lax i någon vitvinssås med spenat. Fontana Di Trevi är ett riktigt bra lunchställe, men det gäller att ta lunch extra tidigt eller extra sent, annars är det kö ut på gatan.

När jag kom ut från lägenheten i förmiddags så satt grannens gula tjockkatt utanför dörren. Han hade smitit in i fel trappuppgång och knallat ända upp på fjärde våningen. Han var inte så sugen på att gå med mig ner, men tyckte det var helt okej att bli buren. Hm... undrar varför han är tjock... Börjar fundera på om han kanske tog hissen upp.

Strax: Våfflor i kyrkan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0