Man saknar inte kon...

Idag har jag haft en riktigt risig rygg-dag. Eller, det började egentligen redan i natt... Haft ont så jag inte kunnat sova utan vridit och vänt mig. Sovit ett par timmar bara :/ Inte så kul för mina kollegor, kanske, för jag blir som en femåring när jag har mycket ont och dessutom inte fått sova. Stampade till och med i golvet på ett fruktansvärt löjligt sätt när te-påsen gick sönder på förmiddagen... Fast då skrattade de bara åt mig, så de kanske vet att ta mig med en nypa salt när jag blir putt. Det släppte i alla fall lite grann efter ett par Ipren och stolvärmen i bilen på max, så jag hoppas att jag var lite trevligare framåt eftermiddagen.

Gårkvällen var helt klart bättre, för då tog vi en spontan-AW på "Lill-puben" (The Leprechaun). Bra ställe för ett par öl, för det är rätt lugnt på vardagkvällar och inte så mycket skrikiga partyanimals. Upptäckte att de har onsdagar som sina quiz-kvällar, men det verkade va lite invecklade quiz-frågor (typ "Vi vill veta filmens skapares fasters systerson, som också spelar i ett band som haft en hit med..."  Ja, ni fattar.)
Får gärna va svåra frågor, men helst korta och tydliga när man sitter på en pub med folk som pratar runt omkring en. Är sugen på att prova Korianders musikquiz på torsdagar, men glömmer alltid bort det.

Har även hunnit med en övning med kören (eller en halv för mig) och ett styrelsemöte i Väse under veckan. Borde sätta mig och skriva protokoll ikväll, men det får bli lite på ryggens villkor. Ska vila lite i soffan först. Skulle ha haft en sån där vetekudde att värma i mikron. Min gick sönder för ett tag sedan (och det är inte så kul, med tanke på innehållet och efterföljande städprojekt), men det har inte blivit av att skaffa ny. Man saknar inte kon förrän båset är tomt, som bekant. Fast å andra sidan finns det massor med kor hemma i Väse. Undrar om det funkar lika bra eller om jag slirade iväg på ett sidospår nu?

Vila, var det... Avslutar med ett foto från i somras (eller förra sommaren???) där systers yngsta pojk vandrar iväg i sommarljuset.


En liten kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0